Hvorfor PR Packs en Punch

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 775 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.

Hvorfor PR Packs en Punch

Gjort rigtigt, leverer det de centrale, target publikum adfærd du ved du skal have din organisatoriske mål.

Jeg henviser til opfattelsen af din organisation, og deraf følgende adfærd såsom:

kunder at foretage gentagne køb;

udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig;

medarbejdere virkelig værdsætte deres arbejde;

leverandører gør alle mulige at udvide dit forhold;

samfundsledere styrke obligationer med dig;

virksomheder, der søger gavnlige joint ventures;

fagforeningernes forhandlingsposition oftere i god tro;

og lovgivere og politiske ledere ser dig som en vigtig del af erhvervslivet.

Ja, pr virkelig packs en punch, men kun når det er baseret på et solidt fundament. Nemlig dens grundlæggende forudsætning. Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission fuldført

Og Bemærk venligst, Implikationen er, at når ledere begynde at lede efter et afkast på deres pr investeringer disse dage, vil mange Se slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at nå deres mål.

Dit pr-program pakke sådan en punch?

Det kan hvis du forpligter dig til handling skridt som disse:

Listen over vigtige mÃ¥lgrupper vist ovenfor er et godt, men kun du kan oprette den ideelle liste over de vigtigste eksterne “offentligheder” hvis opførsel pÃ¥virker organisationen mest.

Derefter, prioritere dem, indvirkning på din virksomhed, og lad os arbejde på målgruppe øverst på listen. Af måde, test for notering en målgruppe er, påvirker dens adfærd min drift på nogen måde? Hvis det gør, en liste over det.

Kender du til en kendsgerning, hvordan de opfatter din organisation? Hvorfor tage chancer? Interagere med medlemmer af denne målgruppe og stille mange spørgsmål. Hvad synes de om din virksomhed? Kan du mærke negativitet i deres svar? Hvad med rygter, misforståelser, unøjagtigheder?

Med svar på disse spørgsmål i hånd, er du klar til at sætte ned din pr mål. Med andre ord, den specifikke perception problem og dermed adfærd forandring, du ønsker. For eksempel, dræbe rygtet hurtigst muligt, rette op på denne misforståelse eller løgnagtig tro, eller korrigere denne unøjagtighed.

Så, hvad gør du med dette pr mål? Ikke meget uden en strategi. Men med den rigtige, er du meget sandsynligt at opnå dit mål. Heldigvis, når der beskæftiger sig med mening og opfattelse udfordringer, du har kun tre at vælge imellem: oprette opfattelse/mening hvor der kan ingen være, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Den strategi, du vælger vil komplimentere dit nye pr mål.

Nu kommer det hårde arbejde, at skabe netop det rigtige budskab til fremsendelse til din målgruppe. Det skal layout sandheden klart og creditably, så Overvej det nøje. Funktioner af en vellykket korrigerende besked er klarhed, believability, overtalelsesevne og en overbevisende præsentation. Husk, at meddelelsen har til formål at ændre eksisterende opfattelse.

Formentlig, du ikke vil følge i spidsen af artilleri chefen, der fortalte hans mænd, “Peg din kanoner i alle retninger og ild, nÃ¥r du har lyst!” Hellere din “lastdyr,” du kommunikation taktik, vil bære dit budskab direkte til den rigtige øjne og ører blandt medlemmer af din mÃ¥lgruppe.

Listen over sådanne taktik er lang. Alt fra indlæg, avis og radio interviews og pressemeddelelser til op-eds, brochurer, e-mails og mange, mange andre.

Det plejer være længe, før du er på udkig efter tegn på, at din pr programmet fungerer. Og det kan bedst opnås ved en ny runde af perception overvågning derude blandt medlemmer af dine vigtigste målgruppe. Samme spørgsmål som de første gå-around, men nu du er på udkig efter svar, der angiver, at opfattelsen er blevet ændret i din retning.

Tingene ikke bevæger sig hurtigt nok? Udvide forskellige kommunikation taktik du bruger, og deres frekvenser. Og tage et hårdt kig på fakta består din besked.

Sammen, vil disse skridt skabe en pr indsats for at emballere punch du virkelig ønsker.

udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Navigation